Små förändringar – sängbord

Sängbord

I tidigare inlägg nämnde jag att jag i mitt framtida boende inte skulle ha massa saker som stod på golvet, ni vet att behöva gå en hinderbanan när man dammsugar – vilket tar tid och energi och gör att man drar sig för att göra det – iallafall vi. Det i sin tur leder till massa damm, lägenheten känns smutsig och man trivs inte riktigt.

Iallafall. Vi har byggt egna sängbord, riktigt snygga faktiskt! Min man är grafisk formgivare (mestadels tidningsform) och har under flera år sparat tidningar – mängder av tidningar. Själv tyckte jag det var ofantligt onödigt att ha dem kvar men han ville verkligen verkligen ha kvar sina tidningnar. Då valde vi bygga sängbord och göra tidningsställ av dem och de blev riktigt snygga!

Men ni vet, ibland behöver saker och ting marineras… 4 år senare har min man marinerat klart och sa plötsligt en dag. Ska vi skita i sängborden? Ta bort dom? Vid sådana tillfällen gäller det att hugga direkt. Såklart!!!! För vi insåg att vi aldrig använde våra sängbord. Eller, vi lade vår mobil där, glasögon, snorpapper vid förkylning, låg alltid någon leksak som dottern lagt dit men egentligen borde det finnas en smidigare lösning.

På något sätt så är det alltid Ikea som har saker… Så vi köpte två fack man ska ha tv-doserna i och hängde över sänggaveln. Perfekta. Lätt att få plats med både mobil, tidning, bok, snorpapper, hörlurar.

Här är ett av våra snygga sängbord, helt onödiga då deras syfte var att förvara 200 tidningar.

Sängbord

Såhär ser det ut utan sängbord. Jag borde ha tagit med mer av rummet för det ser lite naket ut på bilden men det blev bra! Rummet kändes genast större och ändå ”ombonat” och varmt.

foto-2016-09-18-08-30-13

Så smidigt! Ytterligare två hinder mindre när vi dammsugar. Vi har blivit av med två ”möbler” och 200 tidningar.

No more hinderbana! /Pryttelfritt

Kommentera

